Καταρχάς πριν απαντήσω στα σχόλιά σας, θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αντιμετωπίζετε αυτή τη σελίδα ως χώρο κριτικής της κυπριακής τηλεόρασης διότι, θα μιλήσω για τον εαυτό μου – αν και αυτό ισχύει και για τα άλλα παιδιά που γράφουν στο blog- δεν έχω καμία σχέση με αυτό που λέμε τηλεκριτική. Η σελίδα αυτή είναι ιστολόγιο και όχι περιοδικό. Είναι ένας χώρος φτιαγμένος από τηλεθεατές και όχι από τηλεκριτικούς, είμαστε πολίτες και όχι επαγγελματίες δημοσιογράφοι, κατανοήστε το επιτέλους. Εδώ και δύο χρόνια που κάνουμε αυτό το πράγμα δεν έχει πάρει κανένας μας ούτε σεντ -ούτε της λίρας ούτε το ευρώ- γι’ αυτά που γράφουμε και δεν έχουμε σχέση με κανένα κανάλι και κανένα συμφέρον από αυτά που λέμε (σε αντίθεση βέβαια με σας που πληρώνεστε γι’ αυτά που μας δείχνετε). Και θεωρώ ότι αυτά τα δύο χρόνια μάλιστα ήμασταν αρκετά αντικειμενικοί με όλα τα κανάλια και τις σειρές, αν και δεν ήταν αναγκαίο αυτό, αφού, όπως είπα, δεν είμαστε περιοδικό. Αν εσείς οι συντελεστές των κυπριακών παραγωγών θέλετε να μας αντιμετωπίζετε ως κριτικούς της τηλεόρασης και ως περιοδικό αυτό είναι δική σας υπόθεση, για μας είναι απλώς τιμή –αν και να μας λείπει, αν είναι να ρίχνουμε τόσο χαμηλά το επίπεδο διαχωρίζοντάς μας σε "αγράμματους, χωριάτες" και "πρωτευουσιάνους μορφωμένους" –παραμορφωμένους λέω εγώ-. Αλλά το ξαναλέω δεν έχουμε κάνει σπουδές γύρω από την τηλεόραση. Απλώς λέμε τη γνώμη μας την οποία δικαιούται να έχει ο κάθε τηλεθεατής είτε αρνητική είναι αυτή είτε θετική είτε ισοπεδωτική είτε κολακευτική και ενθαρρυντική, συζητώντας ταυτόχρονα και με τους υπόλοιπους τηλεθεατές -αναγνώστες.
Θέλω λοιπόν να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα για τις αναρτήσεις που έγιναν για τις δύο σειρές, για τις οποίες μιλάμε. Για το «μπάτσο αγάπη μου» έγινε μία ας την πούμε «κριτική» εγώ το λέω «σχολιασμός» του πρώτου επεισοδίου και μόνο αυτού. Για το «ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» δεν έγινε κριτική διότι όπως είχα πει στο post μου «Από τη νέα σειρά πάλι άντεξα να δω τα πρώτα δέκα λεπτά, αν αυτό λέει κάτι. Δεν ξέρω αν θα το ξαναδώ για να το σχολιάσω και εδώ με περισσότερες λεπτομέρειες.» Δεν ξέρω πώς κάποιοι το ερμηνεύουν αυτό αλλά εγώ που το έγραψα εννοούσα «δεν μπορώ να την σχολιάσω τη σειρά διότι είδα μόνο 10 λεπτά». Και είπα «αν αυτό λέει κάτι» εννοώντας ότι το γεγονός ότι άλλαξα το κανάλι στα 10 λεπτά αυτό μπορεί όντως να αποτελεί ένδειξη της αρνητικής μου άποψης για τη σειρά. Αλλά σε καμία περίπτωση δε θεωρώ ότι έκανα πλήρη σχολιασμό του πρώτου επεισοδίου διότι όσοι μας διαβάζουν εδώ και καιρό ξέρουν ότι ουδέποτε το κάνω αυτό. Δεν είναι αρχή μου να σχολιάζω κάτι από τα 10 λεπτά τηλεθέασης και γι’ αυτό ξαναλέω δεν έκανα κριτική. Μίλησα για τις πρώτες εικόνες που είδα και κατάλαβα ότι αυτό το θέμα με την όποια κολογυρισμένη σκηνοθεσία και καλή αντιγραφή της κάθε σκηνής και αν έχει και με τα όποια λεφτά και αν έχουν δοθεί, όσο προχωρημένο χιούμορ και να έχει, δεν μπορώ να το δω. Δεν πα να διασκευάσετε και το «sex and the city” και το «νοικοκυρές σε απόγνωση»; Δε θα πάρω, ευχαριστώ, διότι ούτε και τα πρωτότυπα έχω δει και ας έχουν πάρει όσα βραβεία στα emmy θέλουν. Και δεν ήξερα ότι πρέπει να δω ολόκληρο επεισόδιο για να απορρίψω κάτι. Στην περίπτωση αυτή μού ήταν αρκετά και τα δέκα λεπτά. Τόσα άντεξα, τί να κάνουμε; Στο «Λάκη τον γλυκούλη» ας πούμε, άντεξα 30 λεπτά και δεν το ξαναείδα. Πρέπει να ζητήσω από κανέναν συγγνώμη; Ξέρω βέβαια ότι δεν ακούγεται ωραίο για κάποιον που συμμετέχει σε μια παραγωγή ν’ ακούει ότι ο τηλεθεατής δεν άντεξε να δει καν το πρώτο επεισόδιο της σειράς του, της δουλειάς του, αυτής που του δίνει χρήματα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα, όσο άσχημη και αν ακούγεται –ναι, ο τηλεθεατής μπορεί να σας διαγράψει αγαπητή Αλεξία των «πατάτων αντιναχτών» αλλάζοντας κανάλι και σβήνοντας το κουμπί της οθόνης του, χωρίς να σκεφτεί τις ώρες που εσείς λείπετε από σπίτι και την οικογένειά σας και την κούραση που συσσωρεύεται στο τέλος της κάθε μέρας, τέτοια δύναμη έχει η τηλεόραση-, και επειδή είμαι πάντα ειλικρινής, όπως και στη ζωή μου και όσοι με ξέρουν μπορούν να το επιβεβαιώσουν, δεν μπορούσα να κοροϊδεύσω τους αναγνώστες. Σχολιάσα ό,τι είδα, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Όσο καλή και αν είναι η σκηνοθεσια –διότι μου φαίνεται ότι είστε ο σκηνοθέτης αγαπητέ «πρόβλημα με τις άσχετες» - άμα το σενάριο δε λέει, τι να τα κάνω τα ωραία τα πλάνα και τις καλές τις λήψεις; Αντίθετα αν μια σειρά έχει πολύ καλούς ηθοποιούς και καλό σενάριο, και μέτρια σκηνοθεσία να έχει, θα συγχωρέσω και σκηνοθετικά λάθη και λάθη στο μοντάζ. Και αυτό πιστεύω ότι συμβαίνει με το «ΜΠΑΤΣΟ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ». Δηλαδή έχει δυο πολύ καλούς νέους ηθοποιούς, ένα αρκετά καλό κείμενο - άποψή μου, έτσι;- και μια μέτρια σκηνοθεσία -σε αντίθεση με παλαιότερες σειρές του σταθμού είναι αρκετά πιο καλή, αυτό είπα και στο post-. Δεν υπάρχουν σκηνικά, είναι μια μικρή παραγωγή, φαίνεται αυτό, υπάρχουν οι αδυναμίες και έχει μπει στην 12η θέση στην agb την προηγούμενη βδομάδα. Αυτό μάλλον είναι το «ύποπτο» κατά την άποψή μου και όχι τα δικά μου σχόλια, που ούτε καν μηχανάκι της agb δεν έχω και ούτε και γνωστούς ή φίλους έχω που να διαθέτουν και να μπορώ να τους επηρεάσω, αν αυτό εννοείτε, που σιγά μην τους επηρεάσω, δεν είμαι αρχηγός κόμματος για να βάλω τα πρόβατα στο μαντρί. Μάλλον οι συντελεστές του «ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» φοβηθήκατε ότι μια «φτωχή» παραγωγή, όπως το «ΜΠΑΤΣΟ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ» που στην ουσία, όπως είδαμε όλοι, δεν παίζει καν απέναντι στο «ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ» και είναι ολίγον αναχρονιστική σε σχέση με τη δική σας μοντέρνα προσέγγιση των ανδρικών προβλήμάτων –που τί να κάνω η γυναίκα, δε με ενδιαφέρει για τις σχέσεις που είχε στη ζωή του ο ήρωας της σειράς και για το τί προβλήματα έχει με το γυναικείο φύλο- θα σας ξεπεράσει σε νούμερα και σήμανε το καμπανάκι... Και καλά κάνει που σήμανε διότι εσείς είστε μεγαλύτερο κανάλι από το MEGA, με πιο πολλή εμπειρία και πείρα στις τηλεοπτικές παραγωγές και περιμένουμε από σας πιο πολλά και σαφώς καλύτερα πράγματα. Το να αντιγράφουμε απλώς μια ξένη σειρά επειδή αυτή είναι η τελευταία μόδα στην παγκόσμια τηλεόραση δε θεωρώ ότι ούτε και με αυτόν τον τρόπο παίρνουμε την τηλεόραση μπροστά, διότι πολύ απλά εσείς στερείστε της ευκαιρίας να γίνετε καλύτεροι σε όλους τους τομείς και ειδικά στο σενάριο που είναι το άλφα και το ωμέγα κάθε τηλεοπτικής σειράς ή ιδέας. Αντίθετα το «Μπάτσο αγάπη μου» καταπιάνεται με ένα θέμα που ασχολείτο με αυτό η τηλεόραση πριν από 15 χρόνια στο «παρά πέντε» αλλά δε σημαίνει ότι έτσι την στρέφει πίσω την τηλεόραση διότι καταπιάνεται με αυτό με διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τότε. Όπως στη μόδα τα ρούχα της δεκαετίας του 70 επανήλθαν στη δική μας, το ίδιο μπορεί να γίνει και με την τηλεόραση πιστεύω. Εκεί που το «ΜΠΑΤΣΟ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ» την στρέφει πίσω την κυπριακή τηλεόραση και που το χαλά απ’ ότι είδα χθες στο 3ο επεισόδιο είναι οι χαρακτήρες που πλαισιώνουν τους δύο πρωταγωνιστές που πρώτον η μάνα της Σοφίας φοράει τα ίδια ρούχα που φορούσε και όταν η ηθοποιός έπαιζε τις «Διπλάρες», ο «Κάττος» φοράει τις ίδιες απαίσιες άσπρες μπλούζες του «βουράτε γειτόνοι», ο ιδρώτας του και οι φωνές του στο χθεσινό επεισόδιο ήταν απωθητικά στοιχεία, ενώ ο ίδιος δεν μπορεί και να αποβάλει τον ρόλο που υποδύθηκε τότε στη «βουράτε γειτόνοι», η «Βαθούλα» δε φαίνεται ότι βγήκε κατευθείαν από εκεί μέσα. Αυτά μπορούν όμως να βελτιωθούν, αντίθετα η δική σας σειρά είναι αδιάφορη λόγω σεναρίου, που γι’ αυτό δεν μπορούν να γίνουν και πολλά πράγματα πιστέυω, παρά μόνο να κοπεί.
Όσο για την πορδή. Ναι δε μου άρεσε που την είδα, αισθητικά δε μου άρεσε –από την άλλη αν μιλήσουμε για τη σάτιρα στη λογοτεχνία, στον αρχαίο Έλληνα κωμικό Αριστοφάνη μπορεί να βρει κανείς αρκετά πιο χυδαίο χιούμορ, αν διαβάσετε δε και τις σάτιρες του Περσίου, που δε σας το συνιστώ, θα θέλετε μετά συγχωρήσεως να ξεράσετε, αλλά θα θαυμάσετε την ευστροφία του-αλλά επειδή γενικά τα υπόλοιπα 45 λεπτά του πρώτου διπλού επεισοδίου η εξέλιξη ήταν πολύ καλή έβγαλα από τη σκέψη μου εκείνη τη σκηνή. Ήθελα να τη διαγράψω και τη διέγραψα και ξέχασα να την σχολιάσω κιόλας. Για σας ίσως ήταν εκείνη η στιγμή που σας έκανε να διαγράψετε όλη τη σειρά. Αυτή είναι η άποψή σας και τη σέβομαι. Όσο για την αισθητική μας που λέτε κάποιοι να φέρω και το παράδειγμα της «αίγιας». Ούτε μένα μου άρεσε που η «Πινού» έφκαλλε αγκάθια που τον κ..λ.ο της «Παντελούς» στην «αίγια», αλλά δεν έμεινα εκεί, δε μηδένισα όλη τη σειρά, κάποιος θα μπορούσε να το κάνει, το κατανοώ. Και μάλιστα είναι και η πρώτη σειρά έτσι; Έχει και εδώ πρόβλημα η αισθητική μας μήπως; Όμως η σειρά είναι εντάξει και πρώτη σε τηλεθέαση και δίκαια αφού μας αρέσει λόγω του έξυπνου χιούμορ της. Και εδώ είναι και η διαφορά της με το «βουράτε γειτόνοι», που τα συγκρίνουν πολλοί αυτά τα δύο, όταν εκατάντησε πελλάρα στους τελευταίους κύκλους, όλη η σειρά βασιζόταν σε κωμικά ευτράπελα κυρίως με το Ρίκκο Μάπουρο –να θυμίσω τον κ...λ..ο του που έπιασε φωτιά μήπως;- και όχι σε έξυπνο χίουμορ με καλογραμμένες ατάκες και ολοκληρωμένους χαρακτήρες που έχει η «αίγια» και πάνω στα οποία βασίζεται. Αντίθετα το πρώτο επεισόδιο της «Βεντέτας» του κύριου Τσιάκκα ήταν από τα καλύτερα επεισόδια κυπριακής σειράς που έχω δει ποτέ. Έκανε όμως το λάθος να φέρει τη σειρά στη σύγχρονη εποχή, ο Λώρης και η Χριστιάνα φάνηκαν πιο έξυνποι. Χαίρομαι όμως που τελικά φαίνεται ότι θέλετε πιο σκληρές παρατηρήσεις, θέλετε να το ξεψαχνίζουμε το πράγμα. Να το ξέρουμε δηλαδή, αλλά μετά να μην έρχεστε νας μας ζητάτε τα ρέστα.
Είπατε επίσης ότι είμαι «άσχετος» -κάντε το άσχετη, να πέσετε και μέσα- και δεν den prepei kan na sou epitrepete na grafeis posts na ta vlepei kai o kosmos! Όσο άσχετη και αν είμαι έχω δικαίωμα να μιλώ όσο έχεις και εσύ δικάιωμα να πεις ότι είμαι άσχετη.
Επίσης, το blog δεν υποστήριξε καμιά σειρά πιο πολύ από την άλλη. Για μια εβδομάδα ήταν και οι δύο σειρές στα δεξιά του blog με τις μέρες και ώρες της πρεμιέρας τους. Το ότι μου άρεσε το «μπάτσο αγάπη μου» και το είπα είναι επίσης δικαίωμά μου νομίζω.
Και να ξέρετε ότι απορρίπτουμε προγράμματα και όχι κατηγορίες προγραμμάτων. Διασκευάστε, αλλά κάντε το καλά και επιλέξτε κάτι που να κόφτει τον Κυπραίο, διότι το να θωρώ τους ηθοποιούς να σαλιαρίζουν χωρίς λόγο, αυτό δεν κάνει τη διαφορά! Αυτό είναι το πρόβλημά μου με τις διασκευές και όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...
Και κάτι τελευταίο:
Βλέπω «Λόλα» που είναι λατινοαμερικάνικη διασκευή, αλλά όσο μέτριο και αν είναι σε πολλά πράγματα και όσο σουρεαλιστικό το θέμα, είναι χαλαρωτικό και αληθινό, και όχι «Μυστικά της Εδέμ» διότι δεν ανέχομαι την κοροϊδία του Κυρίτση και της Ακρίτα, όσο και αν έβλεπα φανατικά το «Βέρα στο Δεξί».
ΖΗΤΩ ΟΙ «ΑΙΓΙΕΣ»
ΖΗΤΩ Η ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΜΑΣ
ΖΗΤΩ Ο ΛΩΡΗΣ ΚΑΙ Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ
ΖΗΤΩ Η ΜΑΡΙΝΑ ΜΑΝΔΡΗ ΚΑΙ Ο ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ
ΖΗΤΩ ΟΙ «ΓΕΝΙΕΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ», ΤΑ «ΜΑΤΩΜΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ» ΚΑΙ Ο «ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ»
ΖΗΤΩ ΤΟ «ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ», Η «ΛΟΛΑ» ΚΑΙ ΤΟ «ΟΛΑ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ»
ΖΗΤΩ ΤΟ «ΤΣΑΝΤΙΡΙ» ΚΑΙ ΟΙ «ΠΑΤΑΤΕΣ»
ΖΗΤΩ Η ΜΑΓΙΑ ΤΣΟΚΛΗ, ΖΗΤΩ Η «Η ΚΟΥΖΙΝΑ ΤΗΣ ΜΑΜΑΣ» ΖΗΤΩ Ο ΜΑΜΑΛΑΚΗΣ
ΖΗΤΩ ΤΟ «Γ4»
ΖΗΤΩ ΤΟ «ΚΟΥΤΙ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ», ΖΗΤΩ «Η ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ»
ΖΗΤΩ ΤΟ «ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ»
ΖΗΤΩ ΤΟ « ΚΑΦΕΣ ΜΕ ΤΗ ΕΛΕΝΗ»
ΖΗΤΩ ΤΟ «LITSA. COM»
ΖΗΤΩ ΤΟ « ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ»
ΖΗΤΩ Η «ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ»
ΖΗΤΩ Η ΕΜΠΝΕΥΣΗ!
ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΟΠΟΙΑΣ ΕΔΕΜ!
ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ AGB!
ΤΕΡΜΑ ΣΤΟ «Η ΣΤΙΓΜΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ»
ΤΕΡΜΑ ΣΤΟΥΣ ΓΛΥΚΟΥΛΗΔΕΣ!
ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ!
ΤΕΡΜΑ ΣΤΗΝ ΦΤΗΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ!
ΤΕΡΜΑ ΣΤΙΣ ΦΤΗΝΕΣ ΛΑΤΙΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΚΕΥΕΣ -ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΣ!