Η ΕΡΤ είναι εδώ

Τρίτη 12 Μαΐου 2009

ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΩΜΙΚΕΣ ΣΕΙΡΕΣ ΠΟΥ ΑΦΗΣΑΝ ΕΠΟΧΗ

Η ‘Ελένη Βλαχάκη’ (Ελένη Ράντου) και η ‘Κατακουζίνα’ (Χάρης Ρώμας) είναι οι νικητές της ψηφοφορίας της περασμένης εβδομάδας, στην οποία έδωσαν τη ψήφο τους 171 επισκέπτες. Αλλά βέβαια η κάθε μια από αυτές έχει νομίζω την αξία της, ανεξάρτητα από τη θέση στην οποία την έχετε κατατάξει.

Εμείς λοιπόν κάναμε ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο, θυμηθήκαμε, μάθαμε αυτά που λόγω ηλικίας δεν ξέραμε, διαβάσαμε άρθρα στη Βικιπαίδεια, ξεθάψαμε ατάκες και σας παρουσιάζουμε αγαπημένες ελληνικές κωμικές σειρές που άφησαν εποχή....

1. Κωνσταντίνου και Ελένης -60 ψήφοι (35%) (1998-99, 1999-2000, ΑΝΤ1):
Υποθεση:
Μπορεί η αταίριαστη συγκατοίκηση στο νεοκλασικό στο Μαρούσι της γκαρσόνας Ελένης Βλαχάκη και του Επίκουρου Καθηγητή Βυζαντινολογίας Κωνσταντίνου Κατακουζηνού να πέρασε μέσα από χίλια κύματα, έτσι όπως το ήθελαν οι σπαρταριστές κωμικοτραγικές καταστάσεις που ετοίμαζαν για μας κάθε βδομάδα σε αυτοτελή επεισόδια οι σεναριογράφοι Χάρης Ρώμας και Άννα Χαντζησοφιά, αλλά κράτησε τουλάχιστον μόνο δύο χρόνια σε αντίθεση με αυτό που έμελλε να ζήσουμε εμείς οι τηλεθεατές που από τότε και κάθε χρόνο τελικά δε λέμε ποτέ όχι στις ιδιοτροπίες –είναι μονίμως με ένα ‘μπεντατίν’ στο χέρι-, τις γκρίνιες, τη τσιγγουνιά και εσωστρέφεια του Κατακουζηνού που προκύπτουν από τον αυστηρά ηθικό του βίο, τις ‘νεανικές’ τρέλες της ώριμης Ελένης και την κοινωνικότητά της που την οδηγούν στους ομηρικούς καβγάδες με τον καθηγητή ή την τεμπελιά και την ακαταστασία της εξαιτίας της οποίας βρίσκει τον μπελά της η γειτόνισσα Ματίνα που με κάθε επίσκεψή της κουβαλεί στην Ελένη και από ένα γλυκό, τις γυναικοδουλειές του Μάνθου που επιμελώς τις ‘φόρτωνει’ πάντα στον Κατακουζηνό για να μην τον πάρει χαμπάρι ‘η μια και μοναδική του αγάπη’ Πέγκυ ή τις προφάσεις του για τα μακρινά του ταξίδια στο εξωτερικό για να επιβλέψει τις επιχειρήσεις του πατέρα του και στην εμμονή της τελευταίας που από άνεργη ηθοποιός προσπαθεί να γίνει πετυχημένη πρωταγωνίστρια από την οποία προκύπτει και η γνωστή ατάκα ‘-να σας παίξω λίγο; και με μια φωνή όλοι οι ηθοποιοί:-‘όχι!!!’.


Τι μας έχει μείνει αξέχαστο:
Ποιός μπορεί να ξεχάσει το επεισόδιο που η Ελένη κάνει το μέντιουμ, ως μαντάμ Ζαϊρα ή την κομμώτρια, το επεισόδιο με τους σεισμούς, την κατάθεση της ‘Κύπριας’ Ματίνας στο δικαστήριο υπέρ της φίλης της Ελένης στην υπόθεση των δύο διαθηκών που άφησε ο θείος του Κωνσταντίνου, το Ρωμαίο και την Ιουλίετα με το ‘μαδάω η ρουφιάνα, μαδάω’, την ασθένεια ‘τακαμούρα’ από την οποία είχε τάχα προσβληθεί η Ελένη, την προσπάθειά της να μεταφράσει «Αντιγόνη» του Σοφοκλή ή κάποιες ατάκες της σειράς όπως το ‘τι σου κάνω Λίλα μου’, ‘θέλεις να πάμε μια βόλτα με την Πόρσε’, ‘Ελένηηηηηη, τα ελληνικά σου’, ‘μωρή Κατακουζίνα’, ‘να σας παίξω λίγο;-όχι!’, ‘γκαρσόνα Α’’, ‘γκαρσόνα Β’, τα «Σκύλλες της Λύσσας» και «ω τάφε μου» της Πέγκυς. Πρέπει όμως να πούμε ότι η σειρά έχει και πολλούς εχθρούς, οι οποίοι κατηγορούν το Ρώμα ότι επαναλαμβάνει τον ρόλο του στρυφνού, αυστηρού και ηθικών αρχών ανθρώπου σε κάθε του σεναριακή απόπειρα –και δεν έχουν και άδικο -όπως και για τις ατάκες που τις περισσότερες τις βρίσκουν πολύ σαχλές και εύπεπτες. Σίγουρα όμως είναι η καλύτερη σειρά του εν λόγω σεναριογράφου.

Θα το ξαναδούμε;:
Είναι αλήθεια ότι οι πολλές επαναλήψεις τελικά μόνο κακό έχουν κάνει στη συγκεκριμένη σειρά, αλλά και στους ίδιους τους πρωταγωνιστές της με την Ελένη Ράντου να παραδέχεται πρόσφατα ότι και η ίδια έχει βαρεθεί να βλέπει τον εαυτό της ως Ελένη Βλαχάκη. Με την πρώτη όμως θέση που της χαρίσατε δίνετε στον ΑΝΤ1 το δικαίωμα να συνεχίσει τις επαναλήψεις για μια ακόμη τουλάχιστον δεκαετία. Αντέχετε;

2. ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ – 43 ψήφοι (25%) – (2005-6,2006-7, MEGA)
Υπόθεση:
Η πρώτη του σεναριακή απόπειρα ‘ΟΙ ΣΑΒΒΑΤΟΓΕΝΝΗΜΕΝΕΣ’ ήταν αρκετά συμπαθητική και με μεγάλες ερμηνείες από Κατιάνα Μπαλανίκα, Ελένη Ράντου και Ράνια Σχίζα που κρατούσαν και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αν και κινήθηκε μέτρια στα νούμερα, αλλά η μεγάλη επιτυχία του Γιώργου Καπουτζίδη ήρθε λίγο αργότερα με την κωμική σειρά αστυνομικού μυστηρίου και περιπέτειας ‘Στο παρά 5’ , αφού τα νούμερα της AGB πήραν φωτιά ενώ οι συζητήσεις γύρω από τις κωμικές περιπέτειες της παρέας των πέντε και η προσπάθειά τους να ξεφύγουν από τους ‘κακούς’ κατέκλυσαν το διαδίκτυο και οι ατάκες τους έπαιρναν και έφερναν ανάμεσα στις παρέες. Πέντε πρόσωπα άγνωστα μεταξύ τους και φαινομενικά αρκετά ασύνδετα και αταίριαστα η Ντάλια, ο Σπύρος, ο Φώτης, η Ζουμπουλία και η Αγγέλα θα γίνουν μάρτυρες της δολοφονίας ενός πρώην υπουργού, ο οποίος ξεψυχάει στα χέρια τους μέσα σ’ ένα ασανσέρ μετά από τη δηλητηρίασή του σε μια δεξίωση. Από τη στιγμή αυτή ξεκινάει και η ιστορία των ηρώων μας που βάζουν στόχο να ανακαλύψουν τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από το φόνο μόνο που δεν περνά καθόλου από το μυαλό τους ότι εκτός από αυτον υπάρχουν και άλλες δολοφονίες και οικονομικά σκάνδαλα του παρελθόντος, τα οποία ανακαλύπτουν σιγά σιγά και ξετυλίγοντας το κουβάρι, έρχονται αντιμέτωποι με τον πρωθυπουργό της χώρας αλλά και με το ίδιο το παρελθόν τους καθώς ανακαλύπτουν ότι τελικά τους δένει ένα πολύ σημαντικό γεγονός, ένα αεροπορικό ατύχημα πριν από κάποια χρόνια στο οποίο έχασαν τα αγαπημένα τους προσώπα, στο οποίο είχε χάσει τη ζωή της και η προστάτιδα της παρέας, η Αμαλία με τη γνωστή προφορά του ‘νι’ και ‘λι’ –την οποία η Ζέτα έκανε και καιρό να αποχωριστεί...-

Τι μας έχει μείνει αξέχαστο;:
Εκτός από τις απίστευτες και αμέτρητες ατάκες –που στον αριθμό τους προσπαθεί να τις συναγωνιστεί και η δική μας Αίγια FUXIA-, κανείς δεν μπορεί να ξεχνάσει το ‘μαρή’ και το ‘ιιιιιιιιιιι’ της Ζουμπουλίας, τις ατάκες και τα καμώματα των δύο γιαγιάδων όπως το ‘κόβεται το σεξ;’ της Θεοπούλας, το ‘στην τηλεόραση δεν υπάρχει παρθενογέννεση, το είπε η Λαμπίρη’ της Σοφίας, την εκμάθηση γαλλικών από το ραδιόφωνο της Θεοπούλας και αγγλικών από τη Ζουμπουλία, το ταξίδι των γιαγιάδων στο Παρίσι, την ενδυμασία και το βάψιμό τους στα χρώματα της γαλανόλευκης σε μια προσπάθειά τους να υποστηρίξουν την εθνική ομάδα ποδοσφαίρου, τη σκηνή με την Ζουμπουλία και την Ντάλια στο κατάστημα κινητών, το οποίο η Ντάλια ενθουσιάζεται όταν μαθαίνει ότι είναι δικό της, αυτό και άλλα τόσα στην υπόλοιπη Ελλάδα, τον πυροβολισμό του τσουλουφιού του Φώτη –που αργότερα για να σας πω την αλήθεια μου μου τον θύμησε και ο τραυματισμός της αίγιας του Βατζελή στο κέρατο από τον Γιώρκτατσο-, την Αμαλία που προσπαθεί να μάθει τις απαντήσεις στις ερωτήσεις του διαγωνισμού ομορφιάς όπου δεν πρέπει να πει το ‘νι’ και το ‘λι’ και τόσα άλλα που μπορεί τώρα να ξεχνάω. Σίγουρα είναι μοναδική κωμική σειρά στο είδος της για τα δεδομένα της Ελλάδας τόσο από άποψης ευρυματικότητας στο σενάριο, με πολύ καλές ατάκες, γεροδεμένη πλοκή και πολλά στοιχεία μυστηρίου και αγωνίας εμπνευσμένα από πετυχημένες ξένες σειρές όπως το LOST και το PRISON BREAK, γεγονός που έδωσε και πάτημα στους αντιπάλους του σεναριογράφου για αρνητική κριτική, αλλά οι αρκετά ρεαλιστικοί και καθημερινοί χαρακτήρες -με εξαίρεση αυτόν της Ντάλιας, που αγαπήθηκε όμως εξίσου πάρα πολύ- και το έξυπνο σενάριο κέρδισαν τους τηλεθεατές και άφησαν τους κριτικούς να μιζεριάζουν, απόδειξη του ότι ό,τι είναι πετυχημένο δεν μπορεί να πληγεί από κανέναν τηλεκριτικό. Τέλος αρκετοί φανατικοί της σειράς είχαν εκφράσει το παράπονό τους για την καθυστέρηση στην προβολή των επεισοδίων στο β’ κύκλο της σειράς, λόγω των υποχρεώσεων του σεναριογράφου για την παρουσίαση του ελληνικού τελικού της γιουροβίζιον και συμφωνούμε. Τέλος είναι η σειρά στην οποία όλη η Ελλάδα έμαθε και αγάπησε την Έφη Παπαθεοδώρου (Θεοπούλα), αν και δε θα’ πρεπε να την ξέρει μόνο από κει, αφού και από πιο πριν είχε δείξει τι αξίζει.



Θα το ξαναδούμε;:
Αν και το αστυνομικό μυστήριο έχει πια λυθεί για τους τηλεθεατές, το κίνητρο για την επαναπροβολή του από το MEGA και ο λόγος για τον οποίο κολλάνε οι τηλεθεατές είναι οι κλασικές πλέον ατάκες, τις οποίες για να ακούσουμε δε χρειάζεται να μας βρει και το καλοκαιράκι. Ήδη στη διάρκεια μιας σεζόν μπορεί να προβληθεί και παραπάνω από δύο φορές και πάντα όταν πέφτεις απάνω του δε χρειάζεται παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα για να εθιστείς, σε όποια σκηνή του έργου και αν το έχεις πετύχει.


3. ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ – 35 ψήφοι (20%) – (1998-9, 1999-2000, ΑΝΤ1)
Υπόθεση:

Δεν μπορώ να κρύψω πως αυτή η σειρά είναι και η αγαπημένη μου και αυτή που έχει πάρει και τη ψήφο μου γιατί όπως και να το κάνουμε την είδα στην πρώτη προβολή της όταν ήμουν στο γυμνάσιο και οι συζητήσεις με τους συμμαθητές την επομένη της προβολής της δεν ξεχνιούνται και εύκολα. Η πιο πετυχημένη και έξυπνη μαύρη κωμωδία της ελληνικής τηλεόρασης σε σενάριο Λευτέρη Παπαπέτρου και Αντώνη Αγγελόπουλου –σκηνοθέτη της σειράς- άφησε πραγματικά εποχή με τα απίστευτα μπερδέματα ανάμεσα σε δύο ζευγάρια, αυτά της Σωσώς και του Αλέκου και του Αχιλλέα και της Φλώρας. Όλα αρχίζουν όταν η τελευταία συναντά μετά από χρόνια τον έρωτα των μαθητικών της χρόνων, Αλέκο με τον οποίο αποφασίζουν να ξαναζήσουν τον έρωτά τους, αλλά κανένας από τους δύο δεν υπολογίζει τα σατανικά σχέδια της γυναίκας του Αλέκου, Σωσώς για να βγάλει από τη μέση τον άντρα της, όταν μαθαίνει για την ύπαρξη της Φλώρας. Αλλά έχει και η Σωσώ να αντιμετωπίσει μια εξίσου δολοπλόκα και παμπόνηρη Μάχη, την οικονόμο του σπιτιού των Μητροπουλέων, που εκτός του ότι ‘προσέχει’ τον μπαμπά του Αχιλλέα Αριστείδη που είναι κατάκοιτος, βοηθάει τη Φλώρα στο να ζήσει τον παράνομο έρωτά της εφευρίσκοντας ένα σωρό απίστευτες δικαιολογίες στο σύζυγό της Αχιλλέα και αναλαμβάνοντας τον μπελά που λέγεται Σωσώ. Το πρόσωπο όμως που κλέβει την παράσταση -στην προκειμένη περίπτωση τη σειρά- δεν είναι άλλη από την Κορίνα, κατά κόσμον Μαρία Καβογιάννη, που υποδύεται έξοχα την αδελφή του Αχιλλέα, την οποία, όταν αυτός βρίσκει μετά από χρόνια σε τηλεοπτική εκπομπή, δεν μπορεί να φανταστεί ότι δεν είναι ακριβώς η τυπική Ελληνίδα νοικοκυρά διότι έχει μπει από μικρή στα βασάνα και έχει μάθει καλά την που...να τη ζωή, γι’ αυτό και επιμένει να την παντρέψει.

Τι μας έχει μείνει αξέχαστο:
Πολλές οι ατάκες και οι σκηνές που έγραψαν πραγματικά ιστορία: Σωσώ: ‘ο ανδρας μου έχει μπουτικ κρεατων’, ‘μυρίζεις κρεατίλα’ Αλέκος:–‘ε, τι θέλεις να μυρίζω;’, όταν η Σωσώ κάνει πρόβες για την αναγνώριση του πτώματος του Αλέκου: «ναι, αυτός είναι, ναι ο άνδρα μου είναι». Θυμόμαστε ακόμη την κούκλα που είχε φτιάξει η Σωσώ σε μια μάγισσα και την οποία κάθε φορά που την πάταγε σε συγκεκριμένο σημείο πάθαινε διάφορα ο καημένος ο Αχιλλέας, τον φόνο του Βαλάντη –τον είχε βάλει να δολοφονήσει τον Αλέκο, αλλά όλες φυσικά οι προσπάθειες έπεφταν στο κενό- από τον Μιχαλάκη, το πόδι του που είχε μείνει έξω από τη βαλίτσα, την προσπάθειά της παρέας της Σωσώς να απαλλαγούν από το πτώμα και το αναγκαστικό ξεθάψιμο όταν ακουν την επόμενη μέρα ότι ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος θα κάνει δεντροφύτευση στην περιοχή, την Κορίνα να διδάσκει σε δημοτικό σχολείο προσποιούμενη στον Παύλο τη δασκάλα με τη θεϊκή για μένα ατάκα: «καλά, αν είναι πολύ, κάνουμε σήμερα την Μπουργκίνα και αύριο τη Φάσο’ στο μάθημα της γεωγραφίας και το ‘ποιά δημοτικά;, προχτές βρήκαμε κοκαϊνη στα προνήπια», την Κορίνα επίσης να λέει ένα αλλιώτικο δελτίο καιρού πολύ πριν η ΕΜΥ ανακαλύψει την Πετρούλα κλ.π. Φυσικά είναι σε αυτή τη σειρά που είδαμε και ξεχωρίσαμε τον μοναδικό Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στο ρόλο του «Τζώνυ», εγγονού της Μάχης.




Θα το ξαναδούμε;
Και το ρωτάτε; Ό,τι καλύτερο έχει παιχτεί στην ελληνική τηλεόραση στην κατηγορία ‘μαύρη κωμωδία’ με χιούμορ που καμιά ξένη προσαρμοσμένη κωμωδία δεν μπορεί να χαρίσει...Είναι αυτό που λέμε δε χορταίνεις μόνο με ένα!


4. ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΤΑΙΡΙ ΜΟΥ – 22 ψήφοι ( 12% ) – (2001-2, MEGA)

Υπόθεση:
Ο σεναριογράφος των ‘Εγλημάτων’ έχει φορτίσει μπαταρίες και επιστρέφει στην τηλεόραση, μόνος αυτή τη φορά, με τον Αντώνη Αγγελόπουλο να περιορίζεται στη σκηνοθεσία της πρώτης ελληνικής σειράς, για τις ανάγκες της οποίας οι πρωταγωνιστές της ταξιδεύουν στην μακρινή Αυστραλία. Η σειρά που απέδειξε ότι ο έρωτας δεν κοιτά ούτε παχάκια, κοιλίτσα, κυτταρίτιδα, μακιγιάζ ή νύχια αφού ακόμη και ο κούκλος Αλέξης Γεωργούλης μπορεί να πέσει στα δίκτυα του έρωτα της κοντής και ευτραφούλας πλην όμως καλοσυνάτης, της ‘έξω καρδιά’ και γεμάτης χιούμορ Στέλλας (Βίκυ Σταυροπούλου). Τα μπερδέματα ξεκινούν όταν η Βίκυ (Κατερίνα Λέχου) στο αεροπλάνο όπου ταξιδεύει προς την Αθήνα για να γνωρίσει τα μελλοντικά πεθερικά της, τους γονείς του αγαπημένου της Νίκου (Αλέκος Συσσοβίτης) την τελευταία στιγμή διστάζει και θέτει σε εφαρμογή ένα σχέδιο σύμφωνα με το οποίο η Στέλλα θα βρεθεί στο σπίτι του Νίκου, με τον οποίο είναι ήδη τσιμπημένη από την Αυστραλία, μαζί με την οικογένειά του, αλλά αυτό που δεν περιμένει με τίποτα είναι ότι ο έρωτας θα της έρθει από άλλού και πιο συγκεκριμένα θα τον βρει στο πρόσωπο του καλλίγραμμου αλλά εσωστρεφή Σωτηράκη (Αλέξης Γεωργούλης), ο οποίος θα αργήσει, αλλά θα ανταποκριθεί και θα αναπτερώσει το πεσμένο ηθικών πολλών κοριτσιών, που παρακολουθούν τη σειρά. Την ίδια ώρα η Βίκυ, ως Στέλλα, χτυπά την πόρτα του Γρηγόρη, αυτού με τον οποίο η πραγματική Στέλλα επικοινωνούσε μέσω διαδικτύου και θα βρει τον έρωτα της ζωής της στο πρόσωπο του συγκάτοικού του, Λάζαρου, ο οποίος ζει μαζί με τον Μήτσο, ένα ινγκουάνα.

Τι μας έχει μείνει αξέχαστο:
Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς; Τη σκηνή που η Στέλλα και η φίλη της είναι μέσα στην πισίνα, βλέπουν τις λεπτές κοκαλιάρες και σχολιάζουν ‘πω, πω, πω, πώς είναι έτσι;’ και διερωτούνται χαιρέκακα: ‘έχουν αυτές γευτεί τη γλύκα ενός γαλατομπούρεκου, την ηδονή ενός μπακλαβά;’, τον Λάζαρο να ψάχνει τον Μήτσο, τη Στέλλα να μαθαίνει στο γιο της κουνιάδας της να φτύνει, τη λίστα με τα ‘ν’ της Στέλλας στην ερωτική σκηνή με τον Γεωργούλη και το σπάσιμο της καρέκλας στην οποία ανέβηκε για να κρυφοκοιτάξει στο δωμάτιό του ή το ότι είχε κάνει το δωμάτιό της μίνι μάρκετ; Η σειρά που έχει αναδείξει και καθιερώσει τη Βίκυ Σταυροπούλου, τον Αλέξη Γεωργούλη και τον Άρη Σερβετάλη (Λάζαρο) και που αδικήθηκε στην πολύ αρχή της πρώτης προβολής της διότι είχε πέσει στο ξεκίνημα του ριάλιτι σόου BIG BROTHER 1, το οποίο και προκάλεσε το κόψιμο πολλών σειρών που είχαμε εκείνη τη χρονιά. Το ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΤΑΙΡΙ ΜΟΥ όμως όχι μόνο δεν κόπηκε, αλλά αντίθετα μάλιστα αποτέλεσε και αποτελεί ακόμη μια από τις καλύτερες ελληνικές κωμικές σειρές που παίχτηκαν και παίζονται αμέτρητες φορές στην τηλεόραση και με το κοινό να μη βαριέται να γελά σε κάθε της σκηνή!


Θα το ξαναδούμε;
Βλέπεται άνετα ξανά και ξανά αν και έχεις μάθει απ’ έξω τις ατάκες. Από τις λίγες περιπτώσεις που σε πιάνουν ενοχές αν αλλάξεις κανάλι την ώρα που παίζεται και από τις λίγες που παρακαλάς να μαγκώσει το τηλεκοντρόλ σου!


5. ΤΟ ΡΕΤΙΡΕ – 6 (3%) - (1990-2 , MEGA)

Υπόθεση:
19 χρόνια έχουν περάσει από την κωμική αυτή σειρά σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιάννη Δαλιανίδη, όσα δηλαδή και τα χρόνια –σχεδόν- του mega-λου καναλιού που την προβάλλει ανελλιπώς κάθε καλοκαίρι, οπότε στις επαναλήψεις κατέχει ρεκόρ! Η ιστορία είναι πολύ απλή: η Κατερίνα (Κατερίνα Γιουλάκη), μια ανύπανδρη μεγαλοκοπέλα μένει στο ρετιρέ μιας πολυκατοικίας στο κέντρο της Αθήνας μαζί με την ηλικιωμένη μάνα της, Σοφία, και την προχωρημένη ανιψιά της Ειρήνη, οι οποιές της κάνουν τη ζωή μαρτύριο με τις απαιτήσεις και ιδιοτροπίες τους. Την πρωταγωνίστρια πλαισιώνουν και η διευθύντρια στο γραφείο που δουλεύει, οι συνάδελφοί της Χαρούλα και Ελένη και ο καφετζής Φοίβος. Όλοι αυτοί οι χαρακτήρες εμπλέκονται στις πολύ απλές και καθημερινές ιστορίες της σειράς, οι οποίες όμως πάντα κατορθώνουν να εκνευρίζουν την Κατερίνα. Στον β’ κύκλο της σειράς η Κατερίνα παντρεύεται –ευτυχώς- πλέον τον Χρήστο, ένα φαρμακοποιό, αλλά και πάλι βάζει ακόμη έναν μπελά πάνω από το κεφάλι της, την αδελφή του την Αμαλία που της έχει βγάλει το παρατσούκλι Ξινή, ενώ η Ελένη παντρεύεται με τον Ιάσωνα και έχει να αντιμετωπίσει τη μουρμούρα της μητέρας του Θάλειας, ενώ μαζί με την Χαρούλα ανοίγουν ένα μπαράκι.


Τι μας έχει μείνει αξέχαστο:
Τις ατάκες της σειράς που επαναλαμβάνονταν στο τέλος κάθε σκηνής εις διπλούν για εμπέδωση όπως το ‘δεν πάμε καλά, δεν πάμε καθόλου καλά’, την Κατερίνα που ήταν σε κάθε επεισόδιο νευριασμένη, τους καβγάδες της Χαρούλας με τον Φοίβο στο γραφείο, τα ξινισμένα μούτρα της Χαρούλας για κάθε τι που της συνέβαινε και γενικά πολλά ευτράπελα περιστατικά έχουμε δει να ζουν οι ήρωες αυτής της σειράς που αναπαριστούσαν την καθημερινότητα του μέσου Έλληνα και ίσως αυτός είναι και ο λόγος της επιτυχίας της σειράς, αν και το σενάριο δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο –διαβάστε και αυτό το άρθρο της Φρικηπαίδειας που υποστηρίζει ότι στην ουσία ένα ήταν το επεισόδιο αυτής της σειράς http://frikipaideia.wikia.com/wiki/%CE%A4%CE%BF_%CE%A1%CE%B5%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%AD και ότι πρόκειται για τερατούργημα, για το οποίο ακόμη να βρεθεί κάποιο φάρμακο.

Θα το ξαναδούμε;
Ε πώς θα καταλάβουμε ότι μπήκε το καλοκαίρι διαφορετικά;

6.ΟΙ ΜΕΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΝ – 5 (2%) – (1993-6, ΑΝΤ1)
Υπόθεση:
Η πολυκατοικία έχει αποδειχθεί ότι είναι η τυπική έμπνευση μιας ελληνικής και όχι μόνο σειράς (βλ. σημερινή ‘ΠΟΛΥΚΑΤΟΙΚΙΑ’ και το δικό μας ‘ΒΟΥΡΑΤΕ ΓΕΙΤΟΝΟΙ’. Στην περίπτωση αυτή έχουμε να κάνουμε όχι ακριβώς με συγκατοίκηση δύο αταίριαστων ή περισσότερων χαρακτήρων, όπως στο άλλο πόνημα του σεναριογράφων Χάρη Ρώμα και Άννας Χατζησοφιά, αλλά για γείτονες που ανήκουν σε δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους. Οι μεν λοιπόν είναι ο μεγαλοδικηγόρος Διονύσης Δάγκας που έχει βγάλει πολλά χρήματα υπερασπίζοντας κάθε είδους εγκληματία, ενώ η Βάνα είναι η αργόσχολη και τεμπέλα κυρία της υποτιθέμενης υψηλής κοινωνίας που αρνείται να εργαστεί και μονίμως ζητάει από τον Διονύση είτε χρήματα ή να ικανοποιήσει τις σεξουαλικές της ορμές. Οι δεν, Τίμος και Νανά, που μένουν απέναντι, είναι μονίμως άφραγκοι καθώς είναι άνεργοι και τεμπέληδες και βρίσκουν κάθε ευκαιρία για να βρεθούν στους απέναντι και να τους ζητήσουν δανεικά. Αν και τους χωρίζουν πολλά, εντούτοις η σειρά έρχεται να αποδείξει ότι «όλοι ίδιοι είμαστε», αφού κάθε φορά οι μεν και οι δεν τα καταφέρνουν και μπλέκουν σε ευτράπελες καταστάσεις που μόνο χώρια δεν τους θέλουν.

Τι μας έχει μείνει αξέχαστο:
Από τις πρώτες σειρές του ΑΝΤ1 που είχαν κάνει πολύ μεγάλη επιτυχία και προβάλλονται συνεχώς σε επανάληψη. Θυμόμαστε το «χασοδίκη» της Νανάς και το «κολλητέ» του Τίμου, την τσιγγουνιά του Χάρη Ρώμα και το μίσος του για το σκυλί της Βάνας που το έλεγε «πατσαβούρα». Οι φανατικοί μάλιστα του σεναριογράφου βρίσκουν κοινά στοιχεία ανάμεσα σε αυτή την πρώτη επιτυχία του Ρώμα με το «Κωνσταντίνου και Ελένης» και φτιάχνουν βίντεο όπως αυτό πιο κάτω. Η σειρά που ανέδειξε τον Στέλιο Μάινα.



Θα το ξαναδούμε;
Δεν τρελαινόμαστε, αλλά όταν το πετύχεις, μένεις στον ΑΝΤ1.
αδικήσαμε κάποια αξέχαστη μήπως κωμική σειρά;
ΝΑΙ,ΤΟΥΣ 'ΔΥΟ ΞΕΝΟΥΣ' ΠΟΥ Ο ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΒΔΟΜΑΔΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΗΘΟΠΟΙΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΕΡΓΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΕΝΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑ.


Share/Bookmark

Αναγνώστες

ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΟΥ BLOGGER

Μανιφέστο του blogger

1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.

2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.

3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.

4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.

5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.

6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.

7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.

8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.

9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger.

Blog Information

Δημιουργός: MINUS TV Γράφει: to.telecontrol Έγραψαν και μπορεί να ξαναγράψουν: MINUS TV, tv_maniac, Τηλεφτυάρι, Νεκατωμένος, tv book, TV STAND, Firebolt, Κωνσταντίνος Παναγιωτίδης
Οι συγγραφείς του blog δεν συνδέονται άμεσα με οποιονδήποτε τρόπο με τηλεοπτικούς σταθμούς ή άλλα ΜΜΕ.

CNC MINUS TV TOOLBAR (κατέβασέ το!)

Εάν θέλετε να λαμβάνετε ενημέρωση για τις νεότερες αναρτήσεις του blog CNC MINUS TV, τώρα έχετε τη δυνατότητα μέσω του toolbar του blog μας, φτάνει να πατήσετε εδώ και, αφού κατεβάσετε τη γραμμή εργαλειών του cncminustv, να την εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας. Το toolbar του blog περιλαμβάνει ακόμη μηχανή αναζήτησης για εξερεύνηση του διαδικτύου, πρόγραμμα αναπαραγωγής ραδιοφώνου για να ακούτε τη μουσική που θέλετε, παρέχει ακόμη πρόσβαση στο λογαριασμό e-mail σας και προειδοποίηση για νεότερη αλληλογραφία μέσω της λειτουργίας E-Mail Notifier κ.α