Πρόσφατα στες Γεννιές είχαμε τρεις μικρές αλλά ενδιαφέρουσες, στιγμές που θυμίζουν κάτι που πρώτο κύκλο όταν ήταν σαφώς πιο εύκολο να νιώσεις συμπάθεια για τους χαρακτήρες. Η μια είναι όταν η Σοφία [Βίβιαν Νικολαΐδου!] ποσιερετά την ψυχοκόρη της πριν να φύει που το σπίτι για να παντρευτεί, επιτέλους, τον γιατρό. Η δεύτερη είναι η σκηνή όπου η Άννα [Άλκηστις Παυλίδου] λαλεί στην Αναστασία [Μαρία Μιχαήλ σε πιο σατανικό ρόλο τζαι που τον Μιχαήλη τον Πάντζιαρο] πως ξέρει πως η κόρη της εν έγκυος, τζαι η τρίτη όταν η Αναστασία ζητά τερατσόμελο με το χαλλούμι τζαι τες ελιές τζαι η μάνα της εν ξέρει τι να πει για τον συνδυασμό. Τέθκοιες στιγμές καθημερινής τρυφερότητας τζαι χιούμορ δεν λείπουν που την σειρά στον δεύτερο κύκλο της αλλά είναι τόσο σπάνιες που κάποτε ξηχάννω πως εν τούτες ακριβώς που εν το συναισθηματικό κέντρο της ιστορίας- οι ήσυχες στιγμές όπου γενέτζες καταδικασμένες να κρατούν τις ζωές τους στην σιωπή συμπαραστέκονται τζαι επικοινωνούν η μια με την άλλη.
Το κεντρικό θέμα της ιστορίας εν φανερό, αλλά το τι κρύφκεται πίσω που τα αναπάντητα μυστήρια της άρκεψε να αποκαλύπτεται στα τελευταία επεισόδια. Λες τζαι για να με βοηθήσουν να ξεκαθαρίσω την σύγχηση μου για το ποιός εν ποιός αναφερθήκαν καθαρά, στο ίδιο επεισόδιο τα ονόματα του γκριζομάλλη που ψάχνει τον Στρατή τζαι την ταμπακιέρα [Αντρέας], του τύπου με το καπέλλο που δουλεύκει για τον Αντρέα [Σταύρος] τζαι του παρέα του Στρατή που τελικά εν ακριβώς ο φίλος που του αξίζει [Αλέξανδρος].
Αλλά εκτός που τούτα τα στοιχεία, τα οποία μπορεί να είχαν ξεφύει που τον νεκατομένο μου νου, έχουμε τζαι αποκαλύψεις για την ταμπακιέρα. Πρώτα απ’ όλα, ο μυστήριος Αντρέας δεν ενεργεί μόνος του αλλά για Κάποιον Πιο Πάνω, όπως μαντεύκουν ο Σταύρος τζαι ο Αλέξανδρος όταν μαθαίνουν πως δουλεύκουν για τον ίδιο άνθρωπο τζαι αποφασίζουν να συνεργαστούν πριν ο Αντρέας χάσει την υπομονή του μαζί τους. Είναι ο Κάποιος Πιο Πάνω εν κάποιος που ξέρουμε; Ίσως η Μόνικα Βασιλείου που καρτερούμε να δούμε που τότε που την είδαμε μιαν αμμαθκιά στις τελευταίες σκηνές του προηγούμενου κύκλου;
Αλλά τούτο εννά φανεί κάποια άλλη φορά. Προς το παρόν τα ορόματα του Άρκου [χαίρε Στέλιο Καυκαρίδη!] συμπληρώνουν επιτέλους κάποια που τα κενά. Η ταμπακέρα, την οποία είσιε κλέψει ο Στρατής που έναν αξιωματικό στον πόλεμο, έσιει μέσα της κρυμμένο το τελευταίο κομμάτι ενός χάρτη που δείχνει την τοποθεσία ενός αντίγραφου του Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιου. Όταν τελικά ο Σταύρος τζαι ο Αλέξανδρος επιχειρούν να κλέψουν την ταμπακιέρα [τζαι ακόμα μια φορά κάμμουν μας να αναρωτηθούμε αν ο Στρατής γλιτώνει που τις ενέδρες όι γιατί εν τσιάκκος αλλά επειδή οι υπόλοιποι εν ψιλοανίκανοι], ο Στρατής μαθαίνει επιτέλους γιατί τον τζυνηούν, τζαι με την αόρατη καθοδήγηση του Άρκου του αφήνει το κομμάτι του χάρτη για να το βρει. Το πιο σημαντικό στοιχείο της ιστορίας του χαμένου Ευαγγελίου όμως ένει οτι όι μόνο περνά το μυστήριο της ταμπακιέρας στο προσκήνιο αλλά οτι φαίνεται να οδηγεί στο πεπρωμένο της Κασσάνδρας, της κόρης της Αναστασίας που ο Άρκος ονομάζει την «ιέρεια μας».
Στα τελευταία επεισόδια επίσης είδαμε επιτέλους τον περιβόητο Κωνσταντή, πιθανώς άγγονα του άλλου Κωνσταντή που έσωσε η πρώτη Αναστασία χωρίς να ξέρει πως ήταν ο αδερφός της. Ο μιτσής Κωνσταντής φαίνεται να έσιει εμπλακεί στην ΕΟΚΑ με την καθοδήγηση του Λεωνίδα, του άντρα που είσιε σώσει ο Άρκος στα πρώτα επεισόδια του κύκλου. Παράδοξη σύμπτωση αλλά εννά δούμε που οδηγεί. Εν τω μεταξύ ο Κυριάκος ο Λυπημένος Επιστάτης κάμμει την ηρωική πράξη να ζητήσει που την Άννα να τον παντρευτεί τζαι τζείνη δείχνει του την εκτίμηση της με το να δείξει τρομοκρατημένη τζαι να φύει βουρητή. Άραγε εννά δεχτεί; Τζαι τι εγίνηκε με τον γάμο της κόρης της Ζηνωνούς; Τζαι κυρίως, τι θα κάμει τωρά ο Αντρέας που η πρώτη του προσπάθεια απέτυχε; Κάποιες απαντήσεις ίσως να είχαμε στο σημερινό επεισόδιο αλλά θα τα δούμε ούλλα μαζί μετά την Κυριακή.