Τι υπάρχει στην άκρη του παράδεισου; Στα σίγουρα δεν ξέρουμε τι κρύβεται στην άκρη του παράδεισου, αλλά «πίσω» από αυτόν φροντίσαμε να μάθουμε! Όταν πήραμε την πρόσκληση από τον Κλείτο Κλείτου, σκηνοθέτη και παραγωγό της σειράς εποχής του ΡΙΚ «Στην άκρη του Παράδεισου», για να παρεβρεθούμε σε κάποια από τα γυρίσματα της σειράς, αδράξαμε μεμιάς την ευκαιρία καθώς η σειρά του ΡΙΚ «Στην άκρη του Παράδεισου» είναι από τις αγαπημένες μας φετινές τηλεοπτικές παραγωγές και αυτό δε το λέμε μόνο εμείς αλλά και η agb nielsen που μετρά τις τηλεθεάσεις και θέλει τη σειρά να βρίσκεται στις πρώτες επιλογές του τηλεθεατή τα Σαββατοκυρίακα.
Τετάρτη 17 Νοεμβρίου 2010, λίγο μετά τις 11.00 το πρωί θα είμαστε στο Καϊμακλί, πίσω από την εκκλησία του Αρχαγγέλου μας λέει ο σκηνοθέτης, ελάτε να κάνετε backstage! Με το που πάτησα το πόδι μου στις γειτονιές γύρω από την παλιά, γραφική εκκλησία με τα παλιά σπίτια και τις αυλές, μπήκα αμέσως σε νοσταλγικό κλίμα και ήδη ο μαθητόκοσμος που είδα να ξεχύνεται στους δρόμους της πρωτεύουσας ένεκα της επετείου του Πολυτεχνείου, σβήστηκε ως εικόνα από το μυαλό μου. Αφού μου εξηγεί ο σκηνοθέτης το πού θα βρω το σπίτι στο οποίο γίνονται τα γυρίσματα, λίγα λεπτά αργότερα ήδη έχουν γίνει μεταξύ μας οι πρώτες συστάσεις και η πρώτη επαφή με το χώρο είναι γεγονός. Ο Κλείτος με καλεί να περιηγηθώ στους χώρους του σπιτιού. Η κουζίνα της Χρυσταλλένης (Γιόλα Κλείτου) που είναι απέναντι από το μικρό σαλονάκι της εισόδου είναι ο πρώτος χώρος που αναγνωρίζω αφού αποτελεί το κατ' εξοχήν “σκηνικό” στο οποίο γίνοται τα πλείστα από τα γυρίσματα στο σπίτι του Κωστή (Αντρέας Μελέκης), αδελφού της Ελένης (Μαριάννα Καυκαρίδου).
Σε ένα άλλο δωμάτιο του μικρού και πεπαλαιωμένου σπιτιού στο Καϊμακλί συναντώ τη Νιόβη Χαραλάμπους που έχει αφεθεί στα χέρια της κομμώτριας, η οποία επιμελείται την πλούσια κόμη της. Αν και στη σειρά βλέπουμε αρκετά εκκεντρικά και πολύπλοκα χτενίσματα που απαιτούν οι τάσεις της μόδας στο μαλλί την εποχή στην οποία διαδραματίζονται τα γεγονότα της σειράς, για τη Νιόβη, που υποδύεται τη «μαθήτρια» στη σειρά, μια μικρή, λιτή πλεξίδα είναι αρκετή. Φορώντας ένα ροζ φορεματάκι και με το υπόλοιπο κόκκινο, σγουρό κόκκινο μαλλί της να πέφτει στους ώμους και να περιβάλλει όλο το πρόσωπο της, σίγουρα η Νιόβη είναι σα να βγήκε από αναγεννησιακό πίνακα όπως άκουσα κάποιον να της λέει και δε θα μπορούσα να συμφωνήσω καλύτερα! Της δίνω τα συγχαρητήριά μου για το ρόλο της Δυσδαιμόνας που υποδύεται στο θέατρο και στο ερώτημά μου αν μπορώ να της βγάλω φωτογραφία, μου γνέφει καταφατικά. Μου λένε να βάλω το κινητό μου στο αθόρυβο γιατί σε λίγο θα ξεκινήσουν τα γυρίσματα και απαντώ πως φυσικά, εννοείται!
Εν τω μεταξύ ο σκηνοθέτης δίνει τις τελευταίες οδηγίες στους κινηματογραφιστές του, συνομιλεί με τους ηθοποιούς του για τις τελευταίες λεπτομέρειες και διευκρινίσεις πριν από τη λήψη και επιλύει ένα θεματάκι που προκύπτει με τον ηθοποιό Γιώργο Τσιάκκα -ανηψιό του γνωστού σεναριογράφου- που ήρθε για ένα πέρασμα από τη σειρά χωρίς όμως να υπολογίσει ότι αυτό θα του «στοιχίσει» τη ξανθή γενειάδα του αφού για τις ανάγκες των γυρισμάτων αναγκάστηκε να την αποχωριστεί αφήνοντας τελικά ένα ξανθό μουστακάκι. Έτσι θα έπειθε περισσότερο στο ρόλο του αστυνομικού της εποχής που κλήθηκε να υποδυθεί...
Τα πάντα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν τα γυρίσματα στην κουζίνα, το φως στην οποία ήδη έχει ετοιμάσει ο φωτιστής ώστε να δείχνει ότι ο χρόνος είναι αργά το απόγευμα, και το σαλονάκι του σπιτού του Κωστή και της Χρυσταλλένης. Πιο απαιτητικές οι διαλογικές σκηνές γυρίζονται πρώτες και ακολουθούν οι σκηνές-περάσματα. Η χημεία και η καλή συνεργασία που υπάρχει μεταξύ ηθοποιών και συνεργείου βοηθάει ώστε οι σκηνές να γυρίζονται με σχετική άνεση. Στο «στόχαστρο» των σκηνών που γυρίζονταν όσο εμείς παρακολουθούσαμε πίσω από τις κάμερες, είναι η νεαρή Ελπίδα (Νιόβη Χαραλάμπους) η συμπεριφορά της οποίας έχει για κάποιο λόγο -που θα μάθουμε βλέποντας τη σειρά αργότερα- εξοργίσει το θείο και τη θεία της, οι οποίοι τη μαλλώνουν, ενώ ο Άθως (Μάριος Κωνσταντίνου) έχει μπλεξίματα με την αστυνομία, η οποία επισκέπτεται το σπίτι του Κωστή. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις σκηνές που θα δούμε στο επεισόδιο 19.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων οι ηθοποιοί περίμεναν υπομονετικά να έρθει η σειρά τους μελετώντας τους ρόλους τους όπως αυτό είδαμε να κάνει ο Αντρέας Μελέκης και κάπου εκεί είναι που ο τελευταίος με ξαφνιάζει ευχάριστα όταν προσφέρεται από μόνος του να τον τραβήξω μια φωτογραφία με την τηλεοπτική του σύζυγο Χρυσταλλένη (Γιόλα Κλείτου). Με την ίδια ζεστασιά με υποδέχτηκαν και με καλωσόρισαν όλοι οι συντελεστές της σειράς βάζοντάς με αμέσως στην παρέα τους και στις συζητήσεις τους που τροφοδοτήθηκαν αρκετά από την παρουσία μου στο χώρο. Η κουβέντα με τους κινηματογραφιστές κινήθηκε γύρω από τα τηλεοπτικά πράγματα, με τον φωτιστή Αντώνη Κυπριανού μιλήσαμε αρκετά για τη φύση της δικής του δουλειάς, για τον περιβόητο φωτισμό στις «Γενιές της σιωπής», για τις ώρες των γυρισμάτων που τη συγκεκριμένη μέρα θα τελείωναν στις 8 το βράδυ και για τον κ. Κλείτο, για τον οποίο ο Αντώνης μου επιβεβαίωσε την παρατήρηση που είχα κάνει πώς όντως είναι πολύ ήρεμος και ήπιων τόνων και όλα κυλούν αρκετά ομαλά στη μεταξύ τους συνεργασία. Στο διευθυντή της παραγωγής κ. Κωστάκη Πιτσιλλίδη θυμίζουμε παλιές σειρές του ΡΙΚ και μας λέει ότι δική του αγαπημένη σειρά είναι ο «Πέτρος ο Α’» -και με ξαφνιάζει γιατί περίμενα ότι θα μας έλεγε για τις "Γενιές της Σιωπής", οι οποίες όμως καταλαβαίνω ότι είναι μια όμορφη ανάμνηση για όλο το συνεργείο-, ενώ με τον κ. Μελέκη η συζήτηση κατέληξε στα θεατρικά. Τη λίγη ώρα που βρέθηκα μαζί με αυτή την ομάδα κατάλαβα μέσα από τις συζητήσεις και τους αστεϊσμούς τους ότι είναι μια ωραία και δεμένη παρέα, στην οποία εντυπωσιάζει το γεγονός ότι δεν υπάρχει ίχνος ιεραρχίας και η οποία ενδιαφέρεται περισσότερο για τη δουλειά της και το αποτέλεσμα που αυτή θα έχει παρά αγχώνεται για τα νούμερα, τις τηλεθεάσεις και τη δημιουργία εντυπώσεων.
Η ώρα ήταν 1.00 και κάτι, τα γυρίσματα στο σπίτι στο Καϊμακλί είχαν τελειώσει για την ώρα και το συνεργείο έπρεπε να μετακινηθεί σε άλλο χώρο αλλά και να κάνει και το απαραίτητο διάλειμμα για το μεσημέρι. Πριν όμως με αποχαιρετήσει ο σκηνοθέτης μού δείχνει και το μυστικό του «σπιτιού»: πέρα από σπίτι της «Χρυσταλλένης», το σπίτι στο Καϊμακλί είναι παράλληλα και το γραφείο του Αντρέα (Τόνυ Δημητρίου), αλλά και το σπίτι της μητέρας του Δημήτρη (Αντρέας Φυλακτού). Και όλα αυτά μέσα σε μιας σταλιάς δωματιάκια! Τον ρωτάω για το πώς εντόπισαν τους συγκεκριμένους χώρους για τα γυρίσματα και μου λέει ότι είναι μια αναζήτηση από πόρτα σε πόρτα ο εντοπισμός των χώρων γυρισμάτων, ενώ τέλος του λέω και για το πανό έξω από την αυλή του σπιτιού που λέει ότι πωλείται. Αν πωληθεί μου λέει, τότε θα έχουμε πρόβλημα γιατί θα πρέπει να βρούμε άλλο χώρο για τα γυρίσματα!
υ.γ.Τους ευχαριστούμε και από εδώ για την πρόσκληση και τη ζεστή φιλοξενία και ευχόμαστε καλή συνέχεια.
info: Η σειρά προβάλλεται κάθε Σαββατοκυρίακο στις 19.20 από το ΡΙΚ1.
Τι θα δούμε στα επεισόδια 16 και 17 που θα δούμε αυτό το Σαββατοκυρίακο:
Επεισόδιο 16ο
Ο Σωτήρης έχει χάσει την εμπιστοσύνη της Μυρούλας, ενώ η Σοφία είναι έξω φρενών μαζί του. Η έκπληξη που επιφυλάσσει στην Ελένη ο Δαμιανός, την κάνει να τον ξαναδεχτεί στην αγκαλιά της. Η Κλειώ θυμίζει στις αδελφές της ότι έχουν κι αυτές ευθύνη για την κατάντια του Σωτήρη. Θα τα καταφέρει ο Αντώνης να μιλήσει στην Ολυμπιάδα για το παρελθόν του; Μετά την αναχώρηση της Τζένης, η Βασιλική κι η Ανδρονίκη έρχονται πιο κοντά η μια στην άλλη. Το κόσμημα που έχει παραγγείλει ο Αντρέας για τη Μυρούλα, φτάνει κατά λάθος στα χέρια της Κατερίνας. Από ποιον είναι το γράμμα που έλαβε η Ολυμπού; Ποιο μυστικό της θα αναγκαστεί να μοιραστεί με την Ανδρονίκη;
Επεισόδιο 17ο
5 Οκτωβρίου 1965. Στο σπίτι του Δαμιανού έρχεται ο Δημήτρης με τη μητέρα του για τα λογιάσματα. Η Μυριάνθη έχει τις αντιρρήσεις της, αλλά ο Δαμιανός έχει συμπαθήσει τον Δημήτρη. Η Ανδρονίκη αναλαμβάνει δράση για να βρουν τα ίχνη του Οδυσσέα. Ένας άλλος υποψήφιος γαμπρός φτάνει στο σπίτι της Βασιλικής, η οποία κάνει το παν για να τον... διώξει. Τι είναι αυτό που ο Κωστής βρίσκει τυχαία στο δωμάτιο του Άθου και το παίρνει; Ο θυμός της Χρυσταλλένης έχει ξεχειλίσει. Αντί όμως να τα βάλει με τον Κωστή, ξεσπά στην Ελένη. Ποιος είναι ο Ορέστης που πιάνει δουλειά στο μπακάλικο του Παντελή;
Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010
"Πίσω" από τον "Παράδεισο" του ΡΙΚ!
Αναγνώστες
ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΟΥ BLOGGER
Μανιφέστο του blogger
1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.
2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.
3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.
4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.
5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.
6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.
7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.
8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.
9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger.