Η ΕΡΤ είναι εδώ

Τρίτη 2 Αυγούστου 2011

Η αβάστακτη ελαφρότητα της tv

Μετά από το φιάσκο των σειρών «Ελένη η Πόρνη» και «Γυμνοί Άγγελοι» που προσπάθησαν ανεπιτυχώς να μας πείσουν ότι πρόκειται για δραματικές σειρές, ενώ στην ουσία μπορούν να ανταγωνιστούν άνετα τα άλλα ανουσιουργήματα της κυπριακής τηλεόρασης (βλ. Πανσέληνος, Λίμνη) στην κατηγορία των ΤΗΛΕΦΡΙΚ του Νομικού για τις καλύτερες παρωδίες της σεζόν [ για το κατάντημα αυτό κύριος υπεύθυνος είναι ο προγραμματισμός των καναλιών που απαιτεί δύο και τρία επεισόδια την εβδομάδα από τους σεναριογράφους με αποτέλεσμα η σκηνή του μισού λεπτού να καταλήγει να αποτελεί όχι αργό γλαροπουλικό πλάνο (έτσι έπρεπε να λέγεται ο Αγγελόπουλος...) αλλά σκηνή από το παλιό ελληνικό μελόδραμα της δεκαετίας του 50 με μοντέρνους φρικ-ιαστικούς διαλόγους



Ακολουθούν ενδεικτικά παραδείγματα:

«Γυμνοί Άγγελοι»:
Σύλια: Πώς το έμαθες, είπε σου το η γιαγιά;
Χρύσω: Ναι, ξέρω το που τα χτες.
Σύλια: Η γιαγιά πώς το έμαθε;
Χρύσω: Ο παππούς σου, έσσιει τζιαιρό που της εμουρμουρούσεν να πα να ψάξει, να δει τι εγίναν τούτοι οι ανθρώποι, τζιαι η γιαγιά σου αποφάσισε τζιαι επήε εχτές Σύλια: Ο Περικλής πάντα ήταν ευαίσθητος στις αρρώστιες, ελπίζω να του περάσει γλήορα.
Χρύσω: Σύλιά μου, κάτσε ένα λεπτό, έχω να σου πω ακόμα κάτι
Σύλια: Τζι’ άλλο μυστικό; Είμαι περίεργη να δω τί θα μου πεις
Χρύσω: Ε για το καλό σου που το κρατούσαμε μυστικό. Ούτε η μάμμα του ήθελε να ξέρεις, πόσο μάλλον ο Περικλής...
Σύλια: Εκρατούσεν μου ο Περικλής μυστικό μάμμα;
Χρύσω: Έτσι νομίζω.
Σύλια: Ακούω, τι μου εκρύψετε;
Χρύσω: Για την αρρώστια του. Ε σου είπαμε κανένας μας ούλλην την αλήθκειαν Σύλια: Ήξερα το πως εν ήταν να περπατήσει ποττέ του
Χρύσω: Εν ήξερες όμως πως τούτη η αρρώστια εν τους αφήνει να γεράσουν
Σύλια: Μάμμα εν λογικό να μην περιμένει κανείς ο Περικλής να φτάσει τα εκατό ... Χρύσω: Εν’ εν τούτο που εννοώ
Σύλια: Αλλά;
Χρύσω: το πολύ ως τα κοσιένα, κοσιθκυό ... ίσως τζιαι λλίο παραπάνω
Σύλια: Τι εσσίει; Ε σοβαρά;
διάρκεια σκηνής 3.17 – 5.04!!!!




Σε άλλη σκηνή του ίδιου επεισοδίου:
Σύλια: Τι ο Περικλής;
Χρύσω: Το τηλεφώνημα τωρά, ήταν η γιαγιά σου, Σύλια μου, ο Περικλής..., εν θα τον προλάβεις...
Σύλια: Γιατί, εν ννά φύει; που εν να πάει;
Χρύσω: Έ.φυε Σύλια μου
Σύλια: Τούτο εκατάλαβά το, πού επήε εν’ ε κατάλαβα, πού τον επήραν; Σε κανέναν γιατρό στο εξωτερικό;
Χρύσω: έφυε για πάντα Σύλιά μου, συγγνώμη που ε σου το είπα πιο πριν για να προλάβεις. Μίλα Σύλιά μου, πε κάτι...
Σύλια: Ε χρειάζεται να με πάρεις στο αεροδρόμιο, εν να πάω μόνη μου,
Χρύσω: Σύλιά μου, μεν μεινίσκεις έτσι ακίνητη, κάμε κάτι ...
Σύλια: πάω να φέρω τη βαλίτσα μου,

Χρύσω: εν να σου τη φέρω εγώ (LOL δεν είναι μόλις τώρα που της είπε να κάνει κάτι;;;;)
Σύλια: Το διαβατήριό μου;
Χρύσω: Εν να πάω να το βρω τζιαι να σου το φέρω, τζιαι να σε πάρω εγώ στο αεροδρόμιο, εν είσαι σε θέση τωρά να πάεις μόνη σου.
Σύλια: Έμαθα πως έφυε ο Περικλής τζι’ ακόμα στέκουμαι στα πόθκια μου, τζιαι εν θα καταφέρω να πάω στο αεροδρόμιο;
Χρύσω: Εν να τηλεφωνήσω στον παππού σου, να ’ρτει να σε πιάσει που το αεροδρόμιο, εν να φτάσεις πολλά αργά στην Κύπρο
Σύλια: Ε θέλω να δω κανένα
Χρύσω: Σύλια μου, εν να πάεις μόνη σου μες τη νύχτα στη Λεμεσό; Εξάλλου μπορεί να μεν αφήσαν τον κ. Αντώνη να μείνει μόνος του στο σπίτι.
Σύλια: Εν νομίζω ο κ. Αντώνης να έφυε που το σπίτιν του
Χρύσω: Εν απελπισμένος άνθρωπος Σύλιά μου, περνά μια τραγωδία πάλε, κανένας εν ηξέρει τι μπορεί να κάνει μες την απελπίσίαν του...
διάρκεια: 14.34 – 16-23 !!!!

ΣΚΗΝΗ ΑΠΟ «ΕΛΕΝΗ Η ΠΟΡΝΗ»
ΓΙΑΓΙΑ ΕΛΕΝΗ: Σήμερα εν ανάσταση, είχα μια ελπίδα ότι εν να ρτει η εγγονούα μου μου, η Ελενούα μου, τζι ήρτες εσύ στη θέση της, εν περίεργος ο θεός, καμιά φορά κάμνει πράματα που εν τα περιμένουμε
ΕΛΕΝΗ: Ναι γιαγιά μου, καμία φορά κάμνει πράματα που εν τα περιμένεις. Δε με κατάλαβες γιαγιά;
ΓΙΑΓΙΑ: Όι, κόρη μου, ε σε κατάλαβα, ποιά είσαι, ξέρω σε; Ποιά είσαι κορούα μου; Πε μου.
ΕΛΕΝΗ: Είμαι η Ελένη
ΓΙΑΓΙΑ: Είσαι η Ελένη;
ΕΛΕΝΗ: Ναι γιαγιά μου. Είμαι η Ελένη
ΓΙΑΓΙΑ: Η κοπέλα που με βοηθά, γι’ αυτό λαλώ κάπου ξέρω τη φωνή. Γιατί κορούα μου, ε μου το είπες τόσην ώρα που εμιλούσαμε; (LOL O νους της δεν πηγαίνει καν στην εγγονή της που υποτίθεται δεν βγάζει λεπτό από το μυαλό της!!!!) ]




μετά λοιπόν απο αυτό το φιάσκο, και φέτος η τηλεοπτική μεταφορά βιβλίων στην κυπριακή tv είναι μονόδρομος. Ήδη για να καταλάβετε «πού βαδίζομεν», η μεταφορά του βιβλίου της Άντρης Πολυδώρου ΜΗΔΕΝ από την τηλεόραση του MEGA Κύπρου, αποφασίστηκε πριν καλά καλά κυκλοφορήσει το βιβλίο! Αυτή τη φορά όμως είπα να μην την πατήσω όπως με την «Ελένη» και τους «Αγγέλους», που δεν μπήκα στον κόπο να φυλλομετρήσω τις σελίδες των βιβλίων στα οποία βασίζονται, και φρόντισα ήδη να διαβάσω το ΜΗΔΕΝ της Άντρης Πολυδώρου, που μόλις κυκλοφόρησε (άτε, πάλε εκάμαμε και τη διαφήμισή μας). Η αλήθεια είναι πως δυσκολεύτηκα να αναγνωρίσω σε αυτό τη συγγραφέα των «Γενιών της Σιωπής». Το βιβλίο που πήρα στα χέρια μου (ευτυχώς που δεν το αγόρασα) ήταν ό,τι πιο κακόγουστο έχω δει σε έκδοση και γι’ αυτό ευθύνεται η ίδια η συγγραφέας, καθώς πλέον τα βιβλία της τυπώνονται στο δικό της εκδοτικό οίκο, τον οίκο Πολυδώρου! Τι να πω; Για τα τυπογραφικά, τα ορθογραφικά λάθη (!) ή για την κακογραμμένη κυπριακή διάλεκτο; Ας μη σκαλώσουμε όμως εκεί, διότι το περιεχόμενο, το οποίο οι κύριοι του MEGA θέλουν να μας πλασάρουν ως την επόμενη δραματική σειρά που θα συγκινήσει ή θα κόψει την ανάσα κι άλλες τέτοιες μπαρούφες που συνηθίζουν να λένε στα trailers, είναι κάτι παραπάνω από ανύπαρκτο και δε θα ήταν αρκετό ούτε για να βγει μια τηλεταινία πόσο μάλλον μια δραματική σειρά 70 επεισοδίων ( ή και λιγότερων επεισοδίων). Το μόνο ελαφρυντικό και θετικό στην όλη υπόθεση είναι ότι η κ. Πολυδώρου βγάζει μια πετυχημένη «ακτινογραφία» της σύγχρονης αστικής κυπριακής κοινωνίας στην οποία πρωτοστατεί ο αρχοντοχωριατισμός και η υποκρισία. Εντάξει, κάπου το παρακάνει κιόλας με την περιγραφή του κύριου αστυνόμου, τον οποίο περιγράφει λες και έχει βάλει στο dvd και βλέπει παράλληλα τις «κασετίνες» του «βουράτε γειτόνοι» του Τσιάκκα και κυρίως τις σκηνές με τον «αστυνόμο Κάττο». Κατά τα άλλα, η προσπάθειά της να το παίξει αστυνόμος Σαΐνης και να δημιουργήσει μυστήριο και αγωνία γύρω από την ιστορία της είναι τόσο ξένη προς την ίδια όσο τα βήματα, τα lifts και οι φιγούρες του χορού για τον Τρύφωνα Σαμαρά στο "dancing II". Άσε που το αστυνομικό σασπένς το «σκοτώνει» όλο μόνη της με αποτέλεσμα η «λύση» στο τέλος να είναι η ίδια με αυτή που ειπώθηκε πιο πριν με λιγότερα λόγια! Come on, για ηλίθιους μας πέρασε η Πολυδώρου;


Δε θέλω να προεξοφλώ τίποτα, είναι νωρίς ακόμη, αλλά δεν θέλω να πιάσω τον εαυτό μου ακόμη πιο ηλίθιο να παρακολουθεί το ΜΗΔΕΝ του MEGA. Πρέπει και μεις κάποια στιγμή ως τηλεθεατές (και ως αναγνώστες) αυτήν την αβάστακτη ελαφρότητα της tv να τη ζυγίσουμε με ακρίβεια και να την τοποθετήσουμε εκεί που της αξίζει, εκτός πλάνου!

Share/Bookmark

Αναγνώστες

ΤΟ ΜΑΝΙΦΕΣΤΟ ΤΟΥ BLOGGER

Μανιφέστο του blogger

1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος ανεμπόδιστος διάλογος ανάμεσα σε πολίτες.

2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία, και επικοινωνία.

3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.

4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν “ενημερωτικά” και “μη ενημερωτικά” blogs. Μέσα από το διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.

5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελματίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.

6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες), και συνεπώς δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. O blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου Δικτυακού ιστού για να εκφράσει και τη δική του άποψη.

7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις, και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθούν τους bloggers και τον διάλογο τους. Ακόμα καλύτερο θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν το διάλογο. Θα μπορέσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.

8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες νομοθετικές διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.

9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger.

Blog Information

Δημιουργός: MINUS TV Γράφει: to.telecontrol Έγραψαν και μπορεί να ξαναγράψουν: MINUS TV, tv_maniac, Τηλεφτυάρι, Νεκατωμένος, tv book, TV STAND, Firebolt, Κωνσταντίνος Παναγιωτίδης
Οι συγγραφείς του blog δεν συνδέονται άμεσα με οποιονδήποτε τρόπο με τηλεοπτικούς σταθμούς ή άλλα ΜΜΕ.

CNC MINUS TV TOOLBAR (κατέβασέ το!)

Εάν θέλετε να λαμβάνετε ενημέρωση για τις νεότερες αναρτήσεις του blog CNC MINUS TV, τώρα έχετε τη δυνατότητα μέσω του toolbar του blog μας, φτάνει να πατήσετε εδώ και, αφού κατεβάσετε τη γραμμή εργαλειών του cncminustv, να την εγκαταστήσετε στον υπολογιστή σας. Το toolbar του blog περιλαμβάνει ακόμη μηχανή αναζήτησης για εξερεύνηση του διαδικτύου, πρόγραμμα αναπαραγωγής ραδιοφώνου για να ακούτε τη μουσική που θέλετε, παρέχει ακόμη πρόσβαση στο λογαριασμό e-mail σας και προειδοποίηση για νεότερη αλληλογραφία μέσω της λειτουργίας E-Mail Notifier κ.α